Флаерите са рекламен, маркетингов печатен продукт, който представлява листче, най-често формат А6 или А5, отпечатано едностранно или двустранно.
Името му произлиза от английската дума "fly"- летя, най-вероятно защото заради ниската си цена флаерите се отпечатват в по-големи тиражи и се разпръскват сред възможно по-голяма аудитория.
Напоследък ролята на флаерите се подценява, тъй като никой не желае да получава спам в пощенската си кутия, но ако целевата аудитория бъде правилно подбрана, флаерите могат да изиграят ключова роля за вашия маркетинг.
Представете си, че ви подадат флаер, към който е добавен QR код, който води до членство в Youtube канал или Facebook страница, в която ако се регистрирате, получавате солидна отстъпка.
Или при сканиране на кода, той ви препраща към видеа, които ви показват полезните свойства на продукта или неговите качества. Вариантите са много.
Едни от най-големите онлайн магазини не пропускат да сложат отпечатан флаер към покупката ви, с която да ви подтикнат да си купите още нещо. (т.нар. cross cell) или да си купите допълнителен продукт към вашия (Upcell).
В онлайн-калкулатора са достъпни форматите A6, А5 и DL - едностранно и двустранно. Обикновено хартията на която се печатат флаерите е 115 - 130 гр./м,2 хром-гланц, а времето за изработка зависи от тиража им.